فوووووووووووووووووتتتتتتتتتت

آخ، آخ، آخ....

ديگه از گرد و خاك گذشته، تا زانو گل گرفته اينجا! حالا فك ميكردم تا الان مسولان بلاگفا وبلاگمونو بستن، ولي زنده هس هنوز شكر خدا. 

هيچي اومديم اين اسلايداي دكتر مجيدي رو آپلود كنيم. والسلام.........

قصور پزشكي

كودك آزاري!

مرگ بيدن بيريه يه نوزادان

نوزادكشي

هیسسسسسسسسسسس

(O_o)

.

.

.

.

(o_O)

.

.

.

.

(O_O)

تاکیدی دوباره بر ماجرای فارما

رمز همون رمز قبلیه...
ادامه نوشته

ماجرای ریه

ببخشید این پست رو خیلی با عجله مینویسم

ریه مجددا ۱ الی ۱.۵ نمره با توجه به اعشار نمره ی هرکس اضافه شد. اما متاسفانه ۳ نفر باز نمره شون نرسید و پاس نشدن. نمرات امروز بعد از ظهر یا فردا صبح روی سایت قرار میگیرن.

.::Champion Tractor::.

ماجرای فارما

سلام بچه ها. برای مشاهده ادامه ی این مطلب رمز مطلب رو از سرگروه اکسترنی تون بگیرید.

.::اخبار جدید آخر پست اضافه شده است ::.

ادامه نوشته

کار عملی سیستم های اطلاع رسانی


این کار عملی رو انجام بدید و تا روز سه شنبه به آدرس زیر ایمیل کنید

taghavifar92@gmail.com

بر اساس کیفیت کارها از 1 تا 4 نمره به هر کس تعلق خواهد گرفت.

هشدار: فقط تا فردا ساعت ۱۱ فرصت دارید کار عملیتونو واسه من بفرستید تا تحویل استاد بدم. ساعت ۱۱:۰۱ دقیقه دیگه از مسئولیت من خارج میشه! بعد اون یا خودتون دستی بیارید تحویل استاد بدید یا با کس دیگه ای هماهنگ کنید، چون از روز چهارشنبه احتمال ۹۹٪ ارومیه نباشم. و علاوه از اینا خود استاد هم deadline یک هفته رو تعیین کرده واسه تحویل کار عملی.

حرفهایی ، اتفاقا برای گفتن!

العان که دارم این متن رو مینویسم دود خاکستری رنگی از گوشام بیرون میزنه، رنگ صورتم به قرمز شیفت کرده، اگزوفتالمی شدید به همراه رگه هایی از خون در اسکلرا .......... تشخیصتون اشتباهه! تیروتوکسیکوز نگرفتم، به یک بیماری ناشناخته به اسم "نرویت (التهاب اعصاب!) ناشی از رژه رفتن بیش از حد بر روی اعصاب" ، مبتلا شدم....

یک بیماری مزمنه که بیشتر در مناطق سردسیر علی الخصوص مناطق شمال و شمالغرب ایران و در مکانهایی که تجمع دانشجویان پزشکی نابالغ وجود داره ، دیده میشه. Prevalance بیماری در مرد و زن برابر و عموما در سنین 20 تا 25 سالگی هست.

اتیولوژی: به 3 بخش تقسیم میشه:

1) عدم نگارش جزوات: این حالت وقتی ایجاد میشه که صورت بعضی از دوستان تبدیل به سنگ پای قزوین میشه! من به شخصه تصور نمیکنم کسی تو این کلاس (به غیر از چند نفر که کامل جزوه هاشون رو نوشتن) ادعایی در مورد جزوه ها داشته باشه. پس دوست عزیزی که اومدی نظر گذاشتی و در مورد عدم نگارش جزوه توسط بعضیا اظهار نظر میکنی، اسمتو بگو تا جوابتو بدم.

2) پشمی فرض شدن گوشها: یعنی وقتی یک نفر بقیه رو بووووق! فرض میکنه. در همین راستا اعلام کنم که بنده به هیچ عنوان چشمداشتی تو مدیریت وبلاگ ندارم و با اکراه و صرفا به دلیل اینکه نتونستم از روی دوستان بگذرم قبول کردم وبلاگ رو بگیرم. پس اون کسی که اعلام کرده نمیخاد وبلاگ دست پسرا باشه بفرماد جلو، این ریش، این قیچی. واقعا خنده داره بعد فیزیوپات هنوز نشستیم سر مدیریت وبلاگ بحث میکنیم. ولی فقط اینو بدونید گوشهای ما پشمی نیست.

3) بی جنبگی بعضیها: من یادم میاد قبلنا  اکثر پستهام نظر سنجی شون آزاد بود و واقعا جماعت خیلی قشنگ عادت کرده بودن به این حالت. حالا نمیدونم چه بر سر این وبلاگ اومده که تا یه دونه پست نظر سنجیش آزاد شده همه حمله کردن و به نماینده و این و اون فحش و بد و بیرا نوشتن و توهین کردن. واقعا جای تاسفه. و یه نکته ای رو به صورت پارازیت اینجا بگم که یکی از مشکلات بسیار بزرگ ما ایرانی جماعت تعصب کوره. فقط صرف اینکه من با فلانی بیشتر ارتباط دارم میشه معیار و ملاک قضاوت ما و بدون این که واقعیت رو در نظر بگیریم شروع میکنیم به دفاع کردن از یه نفر و این میشه که همان ایرانی که هستیم، میمانیم.

خب ، امیدوارم با این بیماری به طور کامل آشنا شده باشید و هیچ موقع بهش مبتلا نشید....

یا قمر بنی هاشم 2!

و ندایی ضعیف از میان جماعت خسته به گوش رسید .... لبیک یا سعید!!

به هر حال، هر چی که نباشه یک نفر پیدا شد که تره ( و چه بسا شیویت!) واسه اون پست "یا قمر بنی هاشم" ما خورد کرد، حالا کار نداریم بالاجبار بود یا چی ولی چن روز پیش خانم بالنده در راستای پست یا قمر بنی هاشم اینجانب، جزوه ای رو به من تحویل دادن تا آپلود کنم که محتوی جلسه "ILD" دکتر مهدیا غلامنژاد هست... (این جلسه رو ترمای پیش کس دیگه ای تدریس کرده بود، این ترم استادمون فرق میکرد و خانم بالنده با اشراف کامل به این موضوع، اقدام به نگارش این جلسه نمودند و ما از طریق همین تریبون از ایشون کمال تشکر رو داریم)

سخن کوتاه کنم، از اونجا که این چند روز تو تحریم (غیر فعال شدگی!) توسط مدیریت به سر میبردیم، امروز که تحریم ها شکسته شد اومدم تا این جزوه رو آپلود کنم. و اصولا باید امروز میذاشتمش تو چاپ و تکثیر ولی متاسفانه کلا فراموشم شد. شرمنده ....

این شما و این هم جزوه ی ILD

فعلن از این لینک استفاده کنید ، تا اونیکی درست شه:

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=249d33af70b3ca953bbbeaa833ed3ec5

الفاتحه مع الصلوات

سلامی دوباره. با عنایت به استقبال پر شکوه حضرات همکلاسی از لایحه ی الحاقی بنده به پست قبلی (یا قمر بنی هاشم!) بنده فقط جزوات خودم رو مینویسم و آپلود میکنم و کاری هم ندارم که کی جزوه نمی نویسه، کی پارسیان میخونه ، کی guidline ، کی جزوات ترمای پیش. و حتی به این هم کاری ندارم که جزوه ی جلسه ی مربوط به من عین جزوه ی ترمای پیش هست یا نه. من کار خودم رو کردم و به قول اون ماجرای معروف انجیل میگم که: "من دستهایم را شستم و کنار رفتم" 

جزوه ی جلسه ی 1 قلب

جزوه ی جلسه ی 8 قلب

جزوه ی جلسه ی 14 قلب

جزوه ی جلسه ی آخر قلب

و تمام!

.::قَسَمَت میدهم::.

فیزیوپات خوبم!

قَسَمَت میدهم ،

به درازای شب یلدا ، به سردی این روزها ی برفی ارومیه ، به کالی هندوانه های یلدا! ، به لطافت موهای آکام ، به هوشیاری مختار در سر کلاسها ، به پانکراس دکتر جعفری،

قَسَمَت میدهم به دندانهای نیش فرزام ، به موهای محمدامین، به کلاه رضا و به ریش نعمان ...

اکنون که در آستانه ی تمام شدنی ، اکنون که میخاهی از پیشمان بروی ، خاطراتِ خوبِ بودنت با مهر ۸۹ را از خاطر مبری .

کلاسهایی که برایمان تعطیل کردی، کلاسهایی که ما برایت تعطیل کردیم، دوستی هایی که به سبب حسن حضور تو از هم پاشید، همکلاسی هایی که از جمعمان جدا کردی و تمام نامهربانی هایت را فراموش میکنیم ...

و خوابهای عمیق کلاسهای ۳ ، گرمای نقطه جوشی کلاس ۲ ، سمیولوژی های گاه و بیگاهت ، زنبورهای پر رو و بی ادب کلاس ۲ ات، آقای حسینی ات ، نادرخان و باقرخان و تقی خان و درویش خان و شفیع خانت، و آسانسور سوسولت را هرگز فراموش نمیکنیم ...

قَسَمَت میدهم به

هتل بودنت و حالی که به ما دادی

تو نیز بدیهایمان را فراموش کن و با نمرات بالای آخرین ترمت خاطره ای خوب از ما در یادت نگه دار ...

یلدایت مبارک و خداحافظ

داستان کباب غاز *** بدون سانسور ***

منبع: weAre.ir

حتما شما هم داستان «از ماست که بر ماست» یا همون داستان کباب غاز «سید محمد علی جمالزاده» را فراموش نکرده اید. داستان کباب غاز و مصطفی دیلاقی که در کتاب فارسی دوران تحصیل خواندیم که چگونه مصطفی دامن از دست بداد و تمامی نقشه های صاحبخانه را در چشم بهم زدنی بر باد داد. اما اینکه چه شد که مصطفی آنگونه قول و قرارهایش را بکل فراموش کرد حکایتی است که در لابلای صفحات کتاب فارسی دوران تحصیل گم شده بود. متن کامل داستان را با هم می خوانیم.

از ماست که بر ماست

محمدعلی جمالزاده

ادامه نوشته

یا قمر بنی هاشم!

یکی منو بگیرهههههههههههههههههههه!!! من دیگه دستمو به نوشتن جزوه ها آلوده کردم، دیگه هیش کی جلودارم نییییییییییییییییستتتتتتت....

آقا این اولیش ، بگیر که اومدمممممممممم.....

جزوه ی جلسه ی 1 قلب

یه پیشنهاد تپل هم دارم، دوستانی که موافقن قیام کنن لطفا:

الان که آخر ترمه و بازار جزوه جمع کنی داغ ، چه نیکوست که جزوات منتشر شده رو بتونیم یه جا جمع کنیم. بنده حاضرم این مسئولیت خطیر رو برعهده بگیرم و تو یک دونه پست مجزا همه ی جزوات منتشر شده رو قرار بدم، فرقی نمیفوکوله این جزوات تایپی باشن یا دستی یا چاپ سنگی، بهرحال اسکنم واسه این روزا اختراع کردن دیگه! شما تهنا کار دشواری که باید یکنید اینه که یه نسخه از جزوات مبارکتون رو به اینجانب تحویل بدید تا من با این هیبت همایونی اونا رو به "آحسن تقویم!" تو پست مربوطه منعقد نمایم....

دیگه نمیتونم بیش از این صبر کنم ، رفتم جزوه ی بعدیم بنویسم.....

.::شیشه ی غم::.


پادشاه فصل ها ، پاییز ...

باغ بی برگی که می گوید که زیبا نیست؟

داستان از میوه های سر به گردون سای اکنون خفته در تابوت پست خاک می گوید

پادشاه فصل ها پاییز ...

اخبار جدید

* تاریخ انتخاب واحد از 16 شهریور تا 17 شهریور هست

*زمان شروع کلاسها 23 شهریور نوشته شده . حالا ان شا ا... نماینده ی جدید هر جور که صلاح بدونه تغییرش میده ، با استادا صحبت میکنه یا به هرحال هرطور که خودش میدونه ، دیگه من اونجاهاش دخالت نمیکنم. بعدا میگه میخواستم فلان کارو بکنم دخالت کردی. تا اینجاش به من مربوطه که اینطور نوشته. مابقیش مربوط به مسعوده.

*نمرات سیمیو عملی به طرز بسیار مسخره ای تغییر یافته. من فقط میخام دکتر نظرباغی رو پیدا کنم و بش پیشنهاد بدم که کلا درس سیمیو رو حذف کنه. واللا دیگه! ما بخش داخلی همش 20 بودیم (حالا کاری ندارم چجوری ولی به هرحال رزیدنتا همه مونو 20 نوشته بودن) ، دکتر مهدی زاده ( مدیرگروه بخش داخلی) ورداشته سرخود به همه (نه تنها گروه ما ، به همه!) 17، 18 نوشته تحویل داده به آموزش!  یه چسب کلفت هم زده روش انگار ..... هیچی! به هرحال بدانید و آگاه باشید وقتی نمره هاتونو دیدید زیاد تعجب نکنید (همه تقریبا 18 شدن) پیدا نکردم دکتر نظرباغی رو ولی حتما باش صحبت میکنم. 

خبر

- نمرات پاتو نظری (با شیفت البته) بر روی سایت قرار دارد.

- فارما دکتر میکائیلی هنوز  بستری هستن و نیومدن. اما دو تا ی دیگه تصحیح کردن. با این وجود حداقل یک هفته تا اعلام نتایج طول میکشه. (البته از الان تو ذهنشون کار کردم که اوضلا خرابه و نیاز مبرم به شیفت هست تا خدایی نکرده یه وخ بخوان به جای دکتر میکائیلی برگه هاشو تصحیح کنن از نعمت شیفت محروم نشیم.)

:|

تصویر متحرک است ، لطفا صبور باشید ...

[سیر تدریجی خشکانیدن! دریاچه ی ارومیه بین سالهای 1984 تا 2012]

:| !!!

.::اخبار::....12 مرداد 1392

با سلام ، لطفا به خبرهای زیر دقت فرمایید:

- امتحان پاتولوژی نظری روز سه شنبه به جای 8:30 ساعت 9:30 برگزار خواهد شد.

- امتحان پاتولوژی عملی روز چهارشنبه ساعت 12 برگزار خواهد شد

-تعداد لامهای پاتولوژی اختصاصی 33 عدد می باشد. اما نگران نباشید !! یه سری تمهیداتی چیدم که بشه جمشون کرد:

1) برای فردا (یکشنبه) از ساعت 10 به بعد یک ریویو ی فوق العاده گذاشتم ، هر کس مایل بود و وقت داشت میتونه بره و در کمال آرامش یه دور لامها رو قبل از ریویو ی اصلی (که احتمالا بسیار شلوغ خواهد بود) مرور کنه.

2) یک جزوه ی بسیار کم حجم (در حد 5 ورق) از دوستان ترم بالایی تهیه کردم که هرکس بتونه اونو کامل بخونه 100% نمره ی 20 میگیره.

- برنامه ی ریویو ی اصلی پاتولوژی عملی (که روز سه شنبه بعد از امتحان پاتولوژی برگزار میشه) هم بدین شرحه:

* گروه اول  از ساعت 10:30 تا 12:15 

* گروه دوم از ساعت 12:15 تا 14

این که کدوم گروه اول و کدوم گروه قراره دوم بره ، همون بعد از امتحان جلوی همه قرعه کشی خواهیم کرد.( یه سنگ کاغذ قیچی ، پپسی کولایی ، یه کاری میکنیم بالاخره)

- نمرات خون حاضره و قرار شد خانم شاه حسینی نمرات رو برای دکتر عیشی بفرسته تا اگه جا داشته باشه یه چند نمره به نمرات اضافه کنه. تنها مشکلی که داره اینه که یه نفر نمره ی 20 داریم (ناراحت شدن اسمشونو نوشتم!!!) که این شیفت گرفتن رو دچار مشکل کرده! ولی خوشبختانه هیچ کس زیر 10 نیست.

-نمرات کلیه که قرار بود روز چهارشنبه دست خانم شاه حسینی باشه به دلیل مسافرت دکتر مخدومی و این که یادشون رفته بود نمرات رو تحویل خانم شاه حسینی بدن ، از امروز (شنبه) دست ایشون خواهد رسید. به این نمرات در حدود 1 الی 1.5 نمره (با توجه به خرده ای که نمرات هرکس داره) اضافه شده است.

-نمرات روماتولوژی با 2 نمره شیفت اعلام شده، هرچند در معیت بچه ها تلاشهایی رو هم انجام دادیم تا یک نیم نمره ی دیگر هم شیفت بگیریم که اونایی که 9.5 شدن هم پاس شن ولی تا اینجا به نتیجه ی مطلوبی نرسیده و تلاشها کماکان ادامه داره.

-برای درس فارما هم 100% بعد از این که دکتر میکائیلی از شیراز برگشت میرم سراغشون و یک ارفاق تپل ازشون میگیرم.

-امیدوارم جواب تمام سوالاتتون رو داده باشم ، اما اگر باز هم سوالی هست در خدمتم.

خبر داغ

به خبری که هم اکنون به دستم رسید توجه کنید:

فقط سوالات دکتر زینالی تستی هست ، ما بقی مدل دکتر مخدومیه!

چرا الان دارم میگم؟ 

چون تا الان هرچی زنگ میزدم هیش کدوم جواب نمیدادن. الان خودشون ساعت امتحان رو نمیدونستن ، زنگ زدن ازم بپرسن ، منم ازشون پرسیدم.

جزوه ی جلسه ی نمیدونم چند روماتولوژی

این هم از جزوه ی سارکوئیدوز

خبر فوق العاده مهم..... برنامه ی جدید امتحانات

مهم ............................ مهم

برنامه امتحانات

کلیه:             شنبه .......................... ۲۹/۴/۹۲ ......................... ساعت ۱۰:۳۰

روماتولوژی:  چهارشنبه .....................۲/۵/۹۲ ........................... ساعت ۱۰:۳۰

خون:             یکشنبه ....................... ۶/۵/۹۲ .......................... ساعت ۱۰:۳۰

فارماکولوژی: چهارشنبه .................... ۹/۵/۹۲ .......................... ساعت ۱۰:۳۰

پاتولوژی:       سه شنبه ................... ۱۵/۵/۹۲ ......................... ساعت ۸:۳۰

ریویوی پاتو :     سه شنبه ...................... ۱۵/۵/۹۲ .............................. ساعت ۱۰:۳۰

پاتو عملی:       چهارشنبه ...................... ۱۶/۵/۹۲ .............................. ساعت ؟


دوستان این برنامه نسبت به برنامه ی قبل دچار تغییراتی شده است. لطفا حتما و حتما به ساعت و تاریخ امتحانات دقت بفرمایید و حتما و حتما به همه اطلاع رسانی نمایید. نباید حتی یک نفر بی خبر بمونه... مرسی

خلاصه های دکتر میکائیلی


خودمم زیاد سر در نیاوردم چی به چیه! ولی همینه دیگه ، اینا رو تونستم کش برم.....

اخبار...................2/4/92

با سلام. خواهشا دوستان با دقت این متن رو بخونید (آقای محمد علیشاهی ، آقای رضا ندایی و دوستان عزیز با شما هستم ، با دقت بخونید ، مهمه!!)

قرار شده من برنامه ی امتحانات رو بنویسم ، برنامه رو الان این شکلی نوشتم ، ببینید اگر پیشنهاد خاصی دارید اعلام کنید ، اگر نه همینو به عنوان برنامه ی نهایی اعلام کنم:

شنبه ............................ ۲۹/۴/۹۲ ..................... ساعت ۱۰:۳۰ ................ کلیه

چهارشنبه ......................۲/۵/۹۲ ........................ ساعت ۱۰:۳۰ ................ روماتولوژی

یکشنبه .......................... ۶/۵/۹۲ ....................... ساعت ۱۰:۳۰ ................ خون

چهارشنبه ....................... ۹/۵/۹۲ ....................... ساعت ۱۰:۳۰ ................ فارماکولوژی

دوشنبه .......................... ۱۴/۵/۹۲ ...................... ساعت ۱۰:۳۰ ................ پاتولوژی

سه شنبه .......................۱۵/۵/۹۲ .......................ساعت ۸:۳۰ .................. ریویوی پاتولوژی عملی

چهارشنبه ...................... ۱۶/۵/۹۲ ....................... ساعت ؟ ....................... پاتولوژی عملی


بچه ها ببینید ، برنامه رو از اون ور صلاح نبود که کش بدم، چون می رفت بعد عید فطر و  ملت دیگه حوصله شون نمی کشید بمونن واسه امتحان و خودمون هم خسته می شدیم.  از طرف دیگه از اینور هم زیاد نمیتونستم جلو بکشم چون از فرجه مون زده میشد. بنابراین برای این که واسه روماتو یک روز فرصت اضافه تر وجود داشته باشه کلیه رو یه روز آوردم جلوتر (به جای ۳۰ام آوردمش ۲۹ام) و فاصله ی بین سایر درسها هم به نظر منطقی میاد. الان باز نگاه کنید ، اگه باز پیشنهاد خاصی دارید ارائه بدید ( تا فردا) اگه نه که همین شکلی نهاییش کنم.

- در مورد نمره های پاتو که فعلا تصحیحش رو کامل نکرده. اما نمره های سیمیو نظری ۴ بخش نمراتشون رو دادن ولی مابقی (جراحی و شکمبه!)هنوز موندن که کامل نشده. ولی با خانم مهربانی که صحبت کردم قرار شد حتما مساعدت صورت بگیره و نمره ها با توجه به سطحی که دارن شیفت پیدا کنن. خلاصه جای نگرانی نیست.

فرهنگ را از قهوه چی فرانسوی بیاموزیم...

یک قهوه ....... ۳ یورو

یک قهوه ، لطفا ........... ۲ یورو

صبح به خیر، لطفا یک قهوه برای من درست کنید ........... ۱ یورو

عنوان ندارد!

فقط میمونه برنامه ی امتحانات که باز شاهد دسته گل دیگری از خانم مهندس کفیلی هستیم که فردا باید رسیدگی کنم ببینم باز این چه اوضاعیه درست کرده! فردا اعلام میکنم ، تاریخ و روز همشون اشتباهه. به علاوه نمرات سیمیو نظری هم یادم باشه بپرسم که به کجا رسیدن. همین و تمام!

بارم بندی پاتولوژی

اینم بارم بندی پاتولوژی که علی رغم مخالفت دکتر اسماعیلی کش رفتم:

کید

کلیه

قلب

پانکراس

پوست

ریه

عروق

استخوان و عضله

سیستم اعصاب: ۶

غدد: ۶

دستگاه تناسلی مذکر: ۴


نارضایتی دوستان از سوالات دکتر ناجی رو بشون ابلاغ کردم و گفتم که سوالات "یواش تری" واسمون بدید که ایشون هم در جواب گفتن که حالا کجاشو دیدین!!!

احتمال داره فردا جواب های مید ترم رو ابلاغ کنم. اگه جواب ها خوب نباشه مال هرکس رو به خودش خواهم گفت.

آها! جزوه ی جلسه ۲۳ و ۲۴ پاتو هم دست من هست که فردا میذارمش چاپ و تکثیر دانشکده ( نمیدونم اونجا هست یا نه، خانم حیدری اونروز دادنشون به من ، منم میذارمش اونجا )

هیچی ، همین دیگه!

تقسیم بندی مباحث روماتولوژی

دکتر آغداشی:

اداره بیمار با مشکلات عضلانی اسکلتی/ آرتریت روماتوئید / سندرم شوگرن و تب روماتیسمال / واسکولیت ها / واسکولیت ها و بیماری بهجت / نقرس و سایر کریستالوپاتیها / تب مدیترانه ای و آمیلوئیدوز / اختلالات پری آرتیکولار و بیماریهای متابولیک استخوان

دکتر سید مردانی:

کلیات بیماریهای اتوایمیون / لوپوس و سنرم آنتی فسفولیپید / سیستمیک اسکلروزیس ( اسکلرودرمی) / اسپوندیلو آرتروپاتیها / استئو آرتریت / سارکوئیدوز و پلی کندریت راجعه / آرتریت سپتیک و فیبرومیالژی


دکتر آغداشی فلششون رو دادن به من و یکسری از خانم ها و یه دسته از پسرا هم ازشون کپی گرفتن ، گفتم که در جریان باشید و هرکس خواست ازشون بگیره. دکتر سیدمردانی هم گفت که پدرتون رو درمیارم! اینم گفتم که در جریان باشید ، ۶ نفر میشینیم سرکلاس نتیجه ای جز این نداره!

تقسیم بندی مباحث فارماکولوژی

دکتر میکائیلی:

مقدمه-کلیات فارماکولوژی/ فارماکودینامیک-فارماکوکینتیک-متابولیسم داروها/ آنتی بیوتیک های موثر بر سنتز دیواره ی سلولی/ ضد دردهای مخدر و آنتاگونیست های اپیوئیدی - اعتیاد- Drug abuse / آمینوگلیکوزیدها و تتراسایکلین ها/ داروهای ضدویروس-سولفونامیدها- فلوروکینولون ها

دکتر محمودیفر:

اشکال داروئی-ارزیابی بالینی داروها-نسخه نویسی/ کلیات فارماکولوژی اتونوم / داروهای کولینرژیک - آنتی کولینرژیک / داروهای سمپاتومیمتیک-مسدودکننده های گیرنده های آدرنرژیک / مسمومیت ها و گیاهان داروئی - تداخلات داروئی / داروهای موثر در کم خونی - فاکتورهای خونساز - داروهای مربوط به اختلالات انعقادی

دکتر حیدری:

ضد التهاب های غیر استروئیدی - نقرس - ایمونوفارماکولوژی/ داروهای موثر در درمان فشارخون/داروهای متسع کننده عروق و درمان آنژین- داروهای نارسائی قلب/ داروهای ضد آریتمی / داروهای دیورتیک


خب، یک سری توضیحات هم لازمه که در مورد این درس ارائه بدم. ببینید این تقسیم بندی که من نوشتم طبق برنامه ای هست که دکتر میکائیلی به من داده بودند اما یکسری تغییراتی تو این برنامه صورت گرفته:

- قسمت کلیات اتونوم توسط خود دکتر میکائیلی تدریس شده که تو این برنامه برای دکتر محمودیفر نوشته شده بود. (اما دقت کنید که فقط کلیات توسط دکتر میکائیلی تدریس شده و مابقی توسط خود دکتر محمودیفر تدریس شده)

- بخشی از مباحث دکتر میکائیلی که زیرشون خط کشیدم توسط استاد تدریس نشده و قرار شد که ترم بعد واسمون تدریس کنن.

- نمونه سوالات دکتر حیدری + اسلایداشون (البته اگه بده بم) رو فردا ان شا ا.. اگه وقت بشه ازشون میگیرم و در اختیارتون قرار میدم.

-سوالات پایان ترم دکتر میکائیلی هم قرار شده که ایشون باهام هماهنگ کنن که اگر خبری هم از اون موضوع شد اطلاع خواهم داد.

-خلاصه آنتی بیوتیک های دکتر میکائیلی رو هم کش رفتم که عنقریب در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.

و بالاخره .......... سیمیولوژی نظری

و سرانجام پس از کش و قوس های فراوان جزوه ی سیمیولوژی رو تونستم رو وبلاگ آپلود کنم.

اول یه توضیحاتی راجع به امتحان بدم:

امتحان سیمیولوژی نظری روز چهارشنبه تو دانشکده برگزار میشه ، ساعت دقیقش رومتعاقبا اعلام میکنم. اما این که چرا اینقدر دیر اقدام به ارائه جزوه میکنیم:

توضیح کاملش رو تو مقدمه جزوه دادم. فقط اینو بگم که کل جزوه ی سیمیولوژی عملی رو به شکل یه کتابچه درآوردیم و یه چیز جمع و جوری شده که احساس میکنم مطالعه ش لذت بخش خواهد بود مضافا با توجه به حجم عکس ها و مطالب غیر علمی که جهت هیجان انگیز کردن جزوه به کار برده شدن ، مطالعه این جزوه بیشتر از چند ساعت به طول نخواهد انجامید پس نگران این طرف قضیه نباشید.

* فقط یه نکته کوچولو: ما تا امروز معطل رسیدن جزوه ی یکی از بچه ها بودیم که متاسفانه به علت مشکلاتی که داشت نتونست اون یه جلسه رو به دستمون برسونه. بنابراین ما فعلا همین تعداد جلساتی که در اختیار داشتیم رو به شکل کتابچه درآوردیم و در واقع این فقط یه trial از جزوه هست (برای دوستانی که میخوان پیشخوانی) بکنن و اصل جزوه به صورت کامل روز یکشنبه در چاپ و تکثیر خواهد بود.

یه سری توضیحات هم در مورد خود امتحان: اونطور که من پرس و جو کردم ، امتحان فوق العاده ساده ای هست که چه بخونی و چه نخونی نمرات یکسانی رو به همه خواهند داد !!! (چیزیه که من از بچه ها شنیدم) سوالات تستی هست و مهمترین بخش ها ، بخش قلب ، بخش پوست و بخش ریه هست و سخت ترین سوالات هم مربوط به دکتر محمودلوهست که ما حتی ظاهرشون رو هم زیارت نکردیم ولی سوالاتشون رو زیارت خواهیم کرد. پس اگه میخواید برای مطالعه این جزوه اولویت بندی کنید ترتیب به این شکل هست: جلسه 4 ، جلسه 6 (که فعلا نداریمش! ان شا ال.. روز یکشنبه) ، جلسه 7، و بعد جلسات 2، 1، 3 و 5 به ترتیب . البته اگه حوصله شو دارید به ترتیب همون چیزی که تو جزوه نوشته شده مطالعه کنید.

برای دانلود جزوهاینجارا فشار دهید!

...........92/2/28............::NEWS::.

از همکلاسی های عزیز دعوت میشود 

فردا به جای پاتولوژی در کلاس فارماکولوژی در دانشکده با اجرای روحنواز دکتر محمودیفر  حضور به هم رسانند

پذیرایی : ساعت 8:30 تا 10:30 به صرف حضور و غیاب

منتظر حضور سبزتان هستیم

گوجه سبز و دنیایی از خاصیت



آرمان: گوجه‌سبز یکی از میوه‌های آشنای بهاری است، میوه‌ای خوش‌طعم و رنگی که کوچک و بزرگ برای خوردنش لحظه‌شماری می‌کنند، جدا از طعم ترش و وسوسه‌انگیز گوجه سبز، این میوه دنیایی از خاصیت‌های مفید است.
ادامه نوشته

اخبار............92/2/19

* امتحان پاتولوژی به دلایل بسیار در مورخه 92/3/7 قابل برگزاری نیست ، زودتر هم مخالف زیاد داریم بنابراین تاریخ امتحان 92/3/11 روز شنبه ساعت 12:15 در سالن امتحانات دانشکده پزشکی نازلو از مباحث : "خون و لنفوئید + گوارش+ دستگاه تناسلی مونث + پستان " با ارزش تقریبی 8 نمره با تعداد 41 سوال برگزار خواهد شد.

*یک گلایه و یک توضیح: علت این که من فوق العاده پاتولوژی روز شنبه با دکتر ناجی رو روز چهارشنبه برگزار کردم این بود که من روز سه شنبه بعد از ساعت 10:30 که همه تشریف برده بودین استراحت شروع کردم واسه روز شنبه کلاس پیدا کنم  که متاسفانه تو کل شهر ارومیه تمام بیمارستانها (سیدالشهدا ، طالقانی ، امام ، مطهری) و کلیه دانشکده ها ( بهداشت ، مامایی ، پیراپزشکی ، پرستاری ، پزشکی و دندان و دارو) یک کلاس خالی با ظرفیت 50 نفر نتونستم پیدا کنم ، بنابراین به ناچار با التماس فراوان دکتر ناجی رو راضی کردم که چهارشنبه بیاد و فوق العاده رو برگزار کنیم. حتی المقدور هم سعی کردم به همه اطلاع رسانی کنم (البته به جز کسایی که گوشی همراشون ندارن!) اما وقتی صب اومدم دیدم با خودم 6 نفر نشسته تو کلاس واقعا ناراحت شدم ، و نمیدونید چقدر پیش استاد شرمنده شدم . دلیل این که لیست دادم به استاد که حضور غیاب بکنه هم همین بود. البته کسایی که جدا خبردار نشده بودن حضور خوردن ولی کسایی که میدونستن و حرف ما رو پشیزی! ارزش قایل نشدن با کمال احترام 2 تا غیبت خوردن. اینم بگم که اگر ما، مابقی فوق العاده های دکتر ناجی رو برگزار نکنیم کلاسها تا 20 تیر ادامه پیدا میکنه. پس اگه با این شرایط استاد قبول بکنه که فوق العاده های دیگه رو برگزار کنیم لطف کنید چه حضورغیاب باشه و چه نباشه تو کلاس شرکت کنید. در ضمن برای بعد از خرداد ماه چون یه تعداد از کلاسها تموم میشه برای روز شنبه کلاس خالی پیدا میشه. نگران اونجاش نباشین. 

*یه چیز دیگه هم میخواستم بگم که چون خیلی طولانی میشه بی خیال میشم و بعدا تو کلاس توضیح میدم.

یک

 

با سلام و تبریک سال نو و آرزوی بهترین ها در سال جدید برای همکلاسیهای عزیز. همونطور که مستحضرید کلاسهای ما روز شنبه با درس سیمیو عملی شروع میشه اما در مورد چند و چون برگزاری این کلاسها چند خط سیاهه ای نیت کردم که بنگارم.

ببینید اولندش که زیاد به این برنامه ای که خدمتتون دادم (در مورد درس سیمیو عملی) دل نبندید ! یه چیزیه که شمای کلی رو فقط نشون میده و اصل کار دست رزیدنت ها و اتند های هر بخش هست. پس برای روز شنبه هرکدوم از گروه های تعیین شده با خودشون هماهنگ شن و یه نفر از هر گروه با رزیدنت یا اتند بخش مربوطه که تو اون برنامه اسمش هست هماهنگ میشه و زمان برگزاری کلاسشون رو هماهنگ میکنه. یه وقت مثلا اگه طرف گفت همین امروز بیاید میتونید باش چونه بزنید یا این که میتونید همون روز شنبه کلاستون رو برگزار کنید. plus قبل از برگزاری کلاستون اسامیتون رو به مسئولان آموزش اون بخش میدید. (خانم شفیع (یا تقی زاده)  واسه بخش های بیمارستان امام و خانم باباپور(شایدم زاده!! یعنی بابازاده!) برای بخش های بیمارستان طالقانی (یعنی پوست و قلب) ((البته یه نکته رو بگم ، بخش قلب یوم الشک هست! یعنی یه ترم تو سید الشهدا برگزار شده یه ترم طالقانی. بچه هایی که این بخش هستن حتما آمارشو دربیارن که کجا برگزار میشه ، به نظرم اول برن طالقانی اگه اونجا نبود میرن سیدالشهدا))

اگه کسی خواست میتونه زودتر (امروز یا فردا هم با اتند بخششون هماهنگ کنه، فرق نمیکنه . خلاصه بستگی داره به زمان طرف)

خب ، امیدوارم که ۵ ریالی همه افتاده باشه ، باز اگه سوالی مشکلی مسئله ای معمایی مجهولی باقی مونده باشه در خدمتم......

نتايج علوم پايه

به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت کننده در امتحانات جامع علوم پایه پزشکی،دندانپزشکی، داروسازی و پیش کارورزی اسفند ماه 1391 می رساند نتیجه این افراد از ساعت 18 روز یکشنبه 27/12/91 از طریق همین سایت (Sanjeshp.ir) قابل مشاهده خواهد بود.

http://sanjeshp.ir/payeh90/index.htm?

..::خبر مهم::..

یا ایها المومنون و المومنات. با توجه به این که روز دوشنبه مصادف با روز جهانی کلیه هست ، کلاس دوشنبه کلیه لغو میشه و به جاش همین شنبه ساعت ۱۱ تا ۱۳ در بیمارستان امام کلاس ۳ با دکتر .... دکتر ... چی بود خدایا اسمش؟!!! آبخیز ، آبخیزداری....  یادم رفت! دکتر آبخیز حالا در نظر بگیرید، خلاصه با ایشون کلاس داریم. بعد چون هفته ی بعد هم نیستیم ، فوق العاده کلیه ی هفته ی بعد هم روز پنج شنبه ی همین هفته ساعت ۸:۳۰ باز هم تو بیمارستان امام با دکتر مختومی برگزار خواهد شد. لطفا به همه اطلاع بدید..... مرسی.

(( میگم عجب ترمی شد این ترم! ترمی که با فوق العاده شروع بشه عاقبتش با کرام الکاتبینه))

آها یه چیزی ... این که چرا فوق العاده ها رو تو یه روز و یا یه جای مناسبتر ننداختم اینه که اونجا تو بیمارستان اصلا جا نیست و همینا هم به زور جور شد + بعد عید هم فرصت چندانی واسه فوق العاده نداریم ، از الان باید جمع و جور کنیم.... 


روز یکشنبه و سه شنبه دو فوق العاده پاتولوژی با دکتر عباسی داریم...........

.::NEWS::.......::2::.

سلام مجدد. طبق صحبت های انجام شده برای درس سیمیولوژی با توجه با تعداد جلسات کمی که نیاز هست ، درس سیمیولوژی کلا به بعد از عید موکول شد. بنابراین با این اوصاف اولین روز کلاسامون یکشنبه تو دانشکده با پاتولوژی شروع خواهد شد.

فارماکولوژی قرار شد دکتر میکائیلی ۳ جلسه رو تو یه جلسه کمپرس کنن و روز چهارشنبه ی هفته ی بعد هر ۳ جلسه ی مقدمات رو بگن. جزوه هر ۳ جلسه رو از استاد گرفتم ، روز یکشنبه میتونید از چاپ و تکثیر جزوه ی ۳ جلسه رو تحویل بگیرید.

گروه بندی های سیمیولوژی عملی هم با همکاری خودتون انجام شد و نتیجه ی نهایی گروه بندیها رو در ادامه ی مطلب میتونید ببینید. فقط دقت کنید که شماره ی گروه ها رو حتما بدونید. چون تقسیم بندی گروه ها تو بخش های مختلف بر اساس همین شماره ی گروه هاست. برنامه ی بخش های سیمیو عملی و ایضا برنامه ی سیمیو نظری تکثیر شده ، روز یکشنبه تحویلتون میدم......... در ضمن گروه ۵ تعداد نفراتش کم هست، اگر کسی از گروه های ۷ یا ۳ مایل بود میتونه به گروه ۵ ملحق شه......

ادامه نوشته

.::NEWS::.

با سلام خدمت دوستان عزیز. امیدوارم همتون تو امتحان علوم پایه موفق به کسب نمره ی قبولی شده باشید و بدون ریزش سراغ دوره ی فیزیوپات بریم.  آما راجع به شروع کلاسا....

من قبلا اعلام کرده بودم که شروع کلاسا بعد از عید خواهد بود ولی به چند دلیل که در ذیل بشون اشاره میکنم این کار منتفیه:

۱- با توجه به این که امسال سال انتخابات ریاست جمهوری هست ، احتمالا یکسری تعطیلات طولانی رو در خرداد ماه به همین مناسبت خواهیم داشت ، بنابراین اگه از این طرف هم چند جلسه از کلاسا رو تعطیل کنیم عملا نخواهیم تونست فرجه ی مناسبی رو برای امتحانات پایان ترم جور کنیم.

۲-با توجه به صحبت ها و تبادل نظراتی که با بچه های ترم بالایی و کسایی که ۲ پیرهن بیشتر از ما پاره کردن و ریش سفید های دانشکده! انجام دادم ، همشون اتفاق نظر داشتن که این کار (یعنی لغو کردن همه ی کلاسا قبل از عید) کار جالبی نیست و به دلیل تعدد و تکثر درسا ( به تعداد واحدای کم نگا نکنید ، هرکدوم از درسا واسه خودشون یلی هستن! بعدا خودتون میبینید...) همینجوریش آدم باید فوق العاده بذاره تا درسا رو برسونه چه برسه به این که این همه هم تعطیلی پیش رو داریم.

۳-اینجا استادا زیاد با غیبت کاری ندارن ( یعنی واسه غیبت نمره کم نمیشه ، صرفا مقررات آموزش در نظر گرفته میشه (سقف غیبت)) بنابراین اگر عده ای از دوستان برنامه ی خاصی برای این مدتشون داشتن میتونن تشریف نیارن ، هیچ اتفاق خاصی هم نخواهد افتاد . فقط باید مواظب باشن که اون سقف غیبت رو بعدا رد نکنن.

با توجه به این دلایل و دلایل دیگری که از این موارد میشه استنباط کرد ، تصمیم نهایی بدین ترتیب اعلام میشود:

من با اجازه ی همگی دوستان و به منظور جلوگیری از همهمه و صحبت های ضد و نقیض تمامی جلسات این هفته رو با هماهنگی اساتید لغو کردم و روز ۱۹ اسفند (شنبه ی هفته ی بعد) روز اول شروع کلاسا خواهد بود. کلاسا صرفا به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و طی این مدت، هم یکسری از کلاسا رو تشکیل دادیم و کسایی که میان جزوه هاشو طبق روالی که شهریار اعلام میکنه مینویسن ، هم گروه بندیا و کلیه ماجراهای کلاسا مشخص میشه تا بعد عید با یه برنامه ی مشخص کلاسا رو ادامه بدیم.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اما خبر دوم: برای درس سیمیولوژی عملی لازمه که گروه بندی صورت بگیره و با لیستی که خانم مهربانی ( مسئول آموزش بخش فیزیوپات) به من دادن ، باید ۷ گروه تشکیل بدیم به صورتی که ۶ گروه ۸ نفره و یک گروه ۷ نفره اونم به نحوی که تفکیک جنسیتی توش صورت گرفته باشه!! و دخترا جدا و پسرا جدا . اما من برای این که بچه ها خودشون تصمیم گیرنده باشن و اعضای گروها با هم مچ! (match) باشن از همه ی دوستان میخوام که حداکثر تا روز سه شنبه خودشون گروهاشون رو به من اعلام کنن ، در غیر اینصورت من خودم گروه بندی رو انجام میدم و به آموزش تحویل میدم.

فعلننننننننن................ اگر سوالی دارید در خدمت هستم......

توجه

دوستان اگه هنوز تشریف نبردین خونه هاتون فعلا تا امروز عصر دست نگه دارید ، نتیجه ی نهایی شروع کلاسها رو امروز عصر میگم.... یه سری بحث هایی انجام شده که امروز تکمیلشون میکنم میگم........

کارت ورود به جلسه

دوستان برای دریافت کارت ورود به جلسه فردا دور و بر ساعت ۱۲ به خانم حاج علیلو مراجعه کنن. توجه کنید که کارت هرکس به خودش تحویل داده میشه ، مگر این که یکی مشکل داشته باشه و با دادن گواهی و نمیدونم چی چی! ....... خلاصه خودتون بیاید بگیرید  حاج علیلو میگفت یکی پارسال مال یکی دیگه رو گرفته بود برده بود خورده بود چیکارش کرده بود ، مصیبتی شده بود خلاصه واسه همین میگن هرکی مال خودشو... ساعت امتحان هم علی الحساب پنجشنبه ساعت ۹ اما از ساعت ۸:۳۰ درها بسته میشه. (در ستاد) اما فردا که کارتو میگیرید حتما باز بپرسید چون هنوز نماینده از وزارتخونه نیومده . فردا که نماینده آید معلوم و مشخص شود........... فعلا خداحافظ همگی ........ خوب بخونید همه پاس شیم....

حذف و اضافه

بچه ها امروز آخرین مهلت حذف و اضافه هست. هر واحدی که میخواین امروز به صورت اینترنتی میتونید انتخاب کنید.

آما....

نمرات تغذیه ثبت دائم نشده و من به دکتر قوام گفتم اما گفت که با دشواری! مواجه شده و نتونسته نمرات رو ثبت دائم کنه. بنابراین نمیتونید تغذیه رو به صورت اینترنتی اضافه کنید. بنابراین برای اضافه کردن این درس با خانم حاج علیلو تماس بگیرید یا این که به صورت حضوری برید پیشش تا واستون انتخاب کنه.

...

بچه ها، حال مادر یکی از همکلاسیامون اصلا خوب نیست. واسه سلامتیش همگی دعا کنیم...

نمرات فرهنگ و تمدن

خب ، و آما نمرات فرهنگگگگگگگگگگگگ....

دیگه امروزم کلا به فنا رفت.... از صبح هی دویدم این ور اونور ، خدا این علوم پایه رو به خیر بگذرونه!!!

ها! رفتیم شخملوخ! راجع به فرهنگ و تمدن. اولا دوستان ترم چهاریمون قشنگ این ترم برنامه هامونو مورد عنایت قرار دادن و هر چی خواستیم تو فرهنگ و تمدن رشته کنیم پنبه ش کردن. آخریش هم اینه که اونایی که روز شنبه امتحان دادن و سوالا دستشون بود دسته جمعی ۱۸ شده بودن!!! و به همین دلیل وقتی از استاد شیفت خواستم ، با توجه به این که نمره نفر اول ۱۸ بود فقط راضی شد ۲ نمره اضافه کنه. الان اگه اون روز شنبه ای ها امتحان نمیدادن نمره نفر اولمون حدود ۱۶ بود و الان ۴ نمره میتونستیم شیفت بگیریم. (البته واسه کسایی که زیر ۱۰ بودن یه ۳،۴ نمره ای اضافه شد که ۱۲ ، ۱۳ شدن) به هرررررررررررر حالللللل...

اینم نمرات فرهنگ و تمدن.....

در ضمن دوستان ترم چهار و فیزیوپات و اکسترن که واسه دیدن این نمرات اومدین ، خوش اومدین!

ادامه نوشته

نمرات تغذیه

میدونم که شدیدا منتظرید که نمره های تغذیه رو ببینید. پس زود تند سریع چن تا نکته بگم بریم سر وقت نمره ها...

اولا تعداد خیلی خیلی کثیری نزدیک ۶۰-۷۰٪ کلاسمون رد شده بودن!! با اصرار فراوان ۱.۵ نمره تونستم شیفت بگیرم که با این اوصاف درصد افتاده ها به ۴۰٪ کاهش یافت... شیفت به این صورته که ۰.۵ نمره از دکتر علیزاده و ۱ نمره به کل نمرات.... (این نیم نمره به جز اون نیم نمره ای بود که دکتر علیزاده واسه حاضرین جلسه ی آخر در نظر گرفته بودن)ضمنا برای عده ای هم اون حالت اجتهاد در نظر گرفته شده و به کمک اون تونستن در برن!!! خلاصه وضعیت افتضاحه........ اونایی که زیر ۱۱.۵ بودن در واقع رد بودن (که البته تعدادشون هم خیلی زیاده... )

ضمنا رمزی که واسه این مطلب میذارم یکم سخته ، فسفر سوزوندن لازمه ..... چون نمرات کاملا محرمانه هست و غیر از کلاس خودمون بهتره کس دیگه ای نبینه!!!

رمز این مطلب یکی از سوالات دکتر قوام تو امتحان پایان ترم هست که از کتاب بود و تقریبا اکثریت نتونستن بنویسنش.... این سوال راجع به " ایزه.......ها " بود. جای خالی رمز این مطلبه. (هر نقطه به منزله یک حرف) به صورت فارسی از راست به چپ! بنویسید.

ادامه نوشته

نمرات عملی انگل شناسی ، قارچ شناسی ، حشره شناسی

از اونجا که کیفیت تصاویر زیاد جالب نبود ، فک نمیکردم بتونم کدگشاییش کنم و واستون بنویسم اما بالاخره موفق به این کار شدم. اینم از نمرات عملی... ولی دیگه رمز نمیذارم چون این نمرات همون رو پانل بودن. در ضمن اینم بگم که این نمرات بدون احتساب مثبت هایی هست که خانم خشاوه طول ترم به بچه ها میدادن که من صحبت کردم و قرار شد که دکتر محمدزاده این نمراتم اضافه بکنه....

ادامه نوشته

نمرات پاتولوژی

رمز این مطلب ، اسم دومین استاد پاتولوژی که واسمون اومد و سر کلاسش اون ماجرا پیش اومد...

(دکتر مکترشو ننویسنا، همون فامیلی خالیشو بنویسید کافیه بدین شکل:

                                                              ----ا-ی

هر خط تیره یه حرف رو نشون میده!!)

در ضمن در مورد اون یه نمره که واسه اونایی که غیبت نداشتن قرار بود بدن ، من ۳ ساعت با این استادا سر و کله زدم اما زیر بار نرفتن و به قولی زیر حرفشون زدن. دیگه انقد حرف زدم خودم سر درد گرفتم. در ضمن دکتر اسماعیلی خیلی خشن بود و گفت که هیچ کس نیاد بیمارستان واسه نمره گرفتن ، چون هرکس بیاد ورقشو باز میکنم جلوش و نمیدونم فلان میکنم و بهمان میکنم.

ادامه نوشته

برنامه دروس فیزیوپاتولوژی 1

یادداشت کنییییییییییددددد...

شنبه: ساعت ۹:۳۰ تااااااااا ۱ سمیولوژی عملی ( بخش پوست تو بیمارستان طالقانی ، سایر بخش ها در بیمارستان امام)

یکشنبه: از صبح ساعت ۸:۳۰ تاااااااا ۱۲:۳۰ دو تا کلاس پاتو اختصاصی تو دانشکده داریم بعد هلک و هلک را میوفتیم میریم کجا؟ بیمارستان امام ساهات ۱ تاااااااا ۳ روماتولوژی داریم.

دوشنبه: از ۹:۱۵ تا ۱۱:۱۵ بیماریهای کلیه تو امام! خون هم از ۱۱:۴۰ تا ۱۳:۴۰ بازم تو امام.. (دقت کنید که این اعداد کاملنننن مهندسی شده و دقیق هستن ، حتی روم به دیوار گلاب به روتون رو هم محاسبه کردن که این اعداد به دست اومده!!!)

سه شنبه: ساهات ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ تو دانشکده پاتولوژی اختصاصی نظری داریم ۱۰:۳۰ الی ما شا ال... پاتولوژی اختصاصی عملی داریم بازم تو دانشکده نزد خانم رضوی .

و آما میرسیم به چهارشنبه: ساعت ۱۰ تا ۱۲ تو امام فارماکولوژی داریم وه ۱ تا ۴ سمیولوژی نظری داریییییم. تو امامه اینم! کلا همه چی تو امامه!!!! غیر از پوست طالقانی و اونایی که تو دانشکدن. 

اما برنامه ی امتحانی و واحدای درسامون:

سمیولوژی نظری (۰.۷۵ واحد) چهارشنبه ۲۲/۳/۹۲ ساعت ۱۰:۳۰ دانشکده پزشکی (لازم به توضیحه که عملی سیمیو ۱.۲۵ واحده)

کلیه: (۲ واحد) یکشنبه ۳۰/۴/۹۲ ساعت ۱۰:۳۰ دانشکده پزشکی

روماتولوژی (۲ واحد) چهارشنبه ۲/۵/۹۲ ساعت ۱۰:۳۰ دانشکده پزشکی

خون (۲ واحد) یکشنبه ۷/۵/۹۲ ساعت ۱۰:۳۰ دانشکده پزشکی

فارماکولوژی (۲ واحد) چهارشنبه ۱۰/۵/۹۲ ساعت ۱۰:۳۰ دانشکده پزشکی

پاتولوژی اختصاصی نظری (۴ واحد) دوشنبه ۱۵/۵/۹۲ ساعت ۱۰:۳۰ دانشکده پزشکی

پاتولوژی اختصاصی عملی (۲ واحد) سه شنبه ۱۶/۵/۹۲ ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰

 

 

My Paper!

من که سر امتحان تغذیه از ۸ تا سوال دکتر قوام زیر ۴ تاش کامنت نوشتم ، ۴ تاشم فقط لایک کردم... به نظرتون پاس میشم؟؟؟؟؟

امتحان قارچ شناسی عملی

امتحان قارچ شناسی عملی سر ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار خواهد شد........

ریویو قارچ

ریویو قارچ فردا از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در آزمایشگاه انگل........

هرکس این خبرو دید به بقیه اطلاع بده .......

امتحان عملی انگل شناسی پس از سختی ها و مشقات فراوان فردا ، چهارشنبه ، ساعت ۱۰:۲۰ برگزار می شود....

بچه هایی که امتحان ریشه دارن تو ستاد ، بلافاصله پس از امتحانشون تاکسی تلفنی یا دربست بگیرن بیان دانشگاه من حساب می کنم...

دوستانی که ساعت ۱۱ زبان تخصصی دارن ، گروه اول میرن ، بعد موبایلاشون گرفته میشه و از قرنتینه (قرنطینه! ، قسطنطنیه!!!) آزاد میشن و میرن امتحانشون...

فقط ۱۰:۲۰ دیگه توی انگل عملی باشید مرررسسیییییی

پس وعده ی دیدار ................فردا  چهارشنبه ۱۰:۲۰!!!!!! 

اسلایدهای جلسه آخر حشره شناسی

سلام. این اسلایدهای جلسه ی آخر حشره شناسی مربوط به دکتر چاوشین هست که خانم مقراضی بمن دادنشون که آپلودشون کنم.... فقط فرمت این فایل zip هست که اگه بازش کنید فایل pdf اسلایدها توشه...... برای دانلود اینجا را کلیک کنید......  

اصلاحیه ...... NEWS ......

با سلام مجدد. ظاهرا روال گروه انگل شناسی بر این ترتیب بوده که حتما یک روز مابین ریویو و امتحان عملی فاصله باشه ، واسه همین روز امتحان عملی انگل از سه شنبه ۳ بهمن به چهارشنبه ۴ بهمن تغییر یافت. از اونجا که دوستان تو این روز امتحان ریشه های انقلاب دارن (ساعت ۸:۳۰ در ستاد دانشگاه) امتحان عملی ساعت ۱۱:۳۰ برگزار خواهد شد......

ضمنا همه ی بچه ها باید تو تمام ساعات ریویو انگل حضور داشته باشن ، چرا که لام ها دسته بندی شده و هر دسته از لام ها فقط طی چند ساعت در اختیار قرار خواهند گرفت تا بچه ها ریویوشون کنن ، بعد اون دسته جمع شده و دسته ی بعدی تحویل داده میشه ...... بنابراین لازمه که همه ی افراد طی تمام ساعات ریویو حضور داشته باشن.......

در مورد ریویو ی پاتولوژی عملی :

گروهی که طی ترم دوشنبه ها سر کلاس عملی میرفتن ، ۱۹ دی ماه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ ریویو انجام میدن ------ گروهی که چهارشنبه ها سر کلاس عملی میرفتن ، ۱۹ دی ماه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ ریویو انجام خواهند داد........

دقت:به گرمابه تقوی فر و شرکا خوش آمدید.... هرکس به کسی نگاه کرده ، دیده پسندیده بعد از نزدیک نگاه کرده نپسندیده ، پیشنهاد داده شماره عوضی داده ، شماره داده زنگ نزده ، به دوستش گفته دوستش اونو واسه خودش ورداشته!!! و خلاصه تمام افراد شکست خورده عشقی و ما یتعلق به ، میتونن با نظر گذاشتن تو این پست به خواسته هاشون برسن!!! آژانس طلاق و ازدواج سعید در خدمت مردم......!!!! (دوستان پست قبلی رو که به بوووووق! کشیدید ، حداقل به این یکی رحم کنید...)

جزوه ی جلسه ی یک التهاب

سلام. این جزوه ی جلسه ی ۱ التهاب مربوط به دکتر لطفی نژاد ه که قرار بود من و نعمان خیلی خیلی وقت پیش بنویسیم که چون من خیلی خیلی سرم شلوغ بود ، قرار شد کلشو نعمان بنویسه که نعمان هم بعد از خیلی وقت دیگه دبه کرد و یک چیزی آورد و گفت که من تایپش کنم (همین یکشنبه ) منم امروز تایپش کردم ولی چون بازم سرم خیلی شلوغه صرفا هرچی بود تایپش کردم ، ویرایش فنی با خودتون... در ضمن اگر سوال فنی هم دارید از نعمان بپرسید ، چون من هیچ جوابی نمیتونم بدم... برای دانلود فایل PDF این جزوه اینجا اینجا را فشار دهید......

(دوستان لینکش خراب شده بود تعویضش کردم ، الان کار میکنه)

و برنامه ی امتحانات پایان ترم

۱- پاتولوژی عمومی ..................... یکشنبه ۲۴ دی ........................ ۱۳-۱۱

                                   پاتوووووو پرررررررررررررر......! 

۲-حشره شناسی ...................... سه شنبه ۲۶ دی ..................... ۱۱-۹

                                  ۳ نمره پرررررررررررررررر....!!!

۳-انگل شناسی ........................ یکشنبه ۱ بهمن ....................... ۱۱-۹

۴-ریشه های انقلاب .................. چهارشنبه ۴ بهمن .................... ۱۰:۳۰-۸:۳۰

۵-اصول کلی تغذیه .................... یکشنبه ۸ بهمن ....................... ۱۳-۱۱

۶-تاریخ و تمدن و فرهنگ اسلامی ... چهارشنبه ۱۱ بهمن ............... ۱۵-۱۳

بازگشت زورو! .::NEWS::.

سلام! چه باحال! بالاخره بعد چند ماهی به وبلاگ برگشتم ..... حس برگشتن به منزل به آدم دست میده...... آخیشششش!

آما ... الان میدونم همه دارین در عیان و نهان بم فحش میدین که چرا برنامه ی امتحانات عملی رو مشخص نمیکنم ، فلذا خدمت همه ی دوستان گلم عارضم که:

من این چند وقته تلاشم بر این بود که همه ی امتحانات عملی رو به بعد از علوم پایه موکول کنم و در این زمینه تلاشهای بسیاری رو انجام دادم و بحثها و جلسات متعددی  هم با مسئولان آموزش از کمپلکس حاج کفیلیلو! گرفته تا حیدری و دکتر صابری و حتی پروفسور میلان! انجام دادم و نتیجه ی بحثها این بود که:

۱) از اونجا که امکان نگهداری واحد عملی برای دوره ی فیزیوپات وجود نداره بنابراین تکلیف اونایی که تو این واحدا بیوفتن با کرام الکاتبینه! یعنی نوع گلی که بر سر خواهیم گرفت مشخص نخواهد بود... یعنی هیچی!

۲) حالا اون به جهندم! گفتن بازم استادا با مسئولیت خودشون میتونن اصلا نگه دارن بعد از عید امتحان بگیرن! اما با مسئولیت خودشون (بنا بر گفته ی مسئولین آموزش) یعنی اساتید همه رو پاس کنن به علاوه توبیخ و نمره ی منفی در ارتقا درجه رو به جونشون بخرن... (که بدین ترتیب توپ به زمین اساتید شوت میشه!)

۳) و حالا تپه ، خودش توپو گرفته و داره به تنهایی همه رو جا میذاره ، اسماعیلی تکل میزنه اما تپه همچنان داره پیش روی میکنه .... چه اعجوبه ایه این تپه و توی دررررروازههههه! گلللللللللل ، گلللللللللللل به نفع تیم انگل!

آی آی ببخشید! باز رفتیم تو حاشیه... شرمنده! داشتم میگفتم من رفتم تو مرحله ی بعدی با اساتید صحبت کردم ، تو همون قدم اول تپه زد تو برجکمون! گفت اصلا همچین شوخی هایی با هم نداریم ... تا ۱۵ بهمن یه روز تعیین کن ، تمام! یعنی کل حرفایی که قبلا زده بود رو پس گرفت... (ظاهرا قبل از من آموزش اونجا رو فتح کرده بود و این استاد محترم رو توجیه کرده بود!) ....

و دست آخر امروز صبح که شیرین شیرین! نشسته بودم تو خونه و داشتم به احوال کواکب فکر میکردم ییهو دیدم تفلن زنگید و تماسی از طرف دانشکده با من برقرار شد ، یه نفر با یه صدای خشن از طرف گروه پاتولوژی به من گفت: برنامه ی امتحانات عملی تونو میگم یادداشت کنید و به دوستاتونم اطلاع بدین! ۱۲ ام ریویو ۱۳ ام چی چی ۱۶ ام چی چی! .... دیدم داره خضعبل میگه! گفتم خانم محترم حالا من برنامه ی امتحانات عملی رو میگم شما یادداشت کنید به دوستاتون اطلاع بدید ، ما نمیتونیم وسط فرجه پاشیم بیایم امتحان عملی و ...........

و بالاخره برنامه ی امتحانات عملی با کش و قوس فراوان به این ترتیب اعلام میشود : (ساعتاشونو متعاقبا اعلام میکنم)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۱- پاتولوژی

ریویو ی پاتولوژی عملی ................................... سه شنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۱

امتحان پاتولوژی عملی ................................... چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۱

                                    فرت!

۲-حشره شناسی

ریویوی حشره شناسی عملی ........................ سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۱

امتحان حشره شناسی عملی ....................... چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۱

                             ویژژژژژژژژژژژژژژژژژ

۳-انگل شناسی

ریویوی انگل شناسی عملی (۱) ..................... یکشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۱

ریویوی انگل شناسی عملی (۲) .................... دوشنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۱

امتحان انگل شناسی عملی ......................... سه شنبه ۳ بهمن ماه ۱۳۹۱

                                                                 چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۳۹۱

۴-قارچ شناسی

ریویوی قارچ شناسی عملی .........................دوشنبه ۹ بهمن ماه ۱۳۹۱

امتحان قارچ شناسی عملی ........................ چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۱

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

خب میرسیم به توضیحات پایانی:

اولا دوستان عزیز در نظر داشته باشند که تو برنامه ریزی این امتحانات سعی شده کمترین میزان از زمان فرجه ها زده بشه و به علاوه کنتاکت ها و امتحانات اکثریت بچه ها رو در نظر گرفتیم....

ثانیا در مورد ساعات امتحانات هم بهترین زمان ها رو تعیین خواهیم کرد

ثالثا و مهمترا" وقتی دارید این برنامه رو میبینید حتما یک فروند تقویم + برنامه ی امتحانات رو در دست داشته باشید تا نظرات غیرکارشناسانه! ارائه ندهید . مضافا در نظر داشته باشید که کلاس فقط متعلق یه یک نفر نیست و در تنظیم این برنامه می بایست همه ی اعضای کلاس در نظر گرفته شوند ، بنابراین منافع شخصی رو در نظر نگیرید...

رابعا" در مورد امتحان عملی انگل ، شاید بعضی ها نگران امتحان ریشه های انقلاب باشن ، اما باید عرض بشه که ۱-زمان بسیار زیادی برای یک امتحان عمومی در نظر گرفته شده ( ۳ روز!) ۲-بعد از ظهر های روزهای ریویو وقت برای مطالعه ش هست + امتحان انگل عملی هم سر جمع ۱.۵ ساعت طول میکشه که سر صبح برگزار میشه و بقیه ی روز خالیه....

خامسا" امتحانات عملی رو نمیتونیم بعد امتحانات بذاریم ، چون ملت باید واسه علوم پایه بخونن ، زیاد هم جالب فرجه علوم پایه نداریم ها ، دانشگاههای دیگه ۲ ماه فرجه دارن ، من زبونم مو درآورد از بس گفتم امتحاناتو بکشیم جلو یکم فرجه واسه علوم پایه درس کنیم ، هی یه عده بامبول درآوردن... (البته شاید حق داشتن بنده خداها ، این برنامه ریزی دانشکده کلا اصولی نیست..)

سادسا" هم هیچی دیگه ، سرتونو درد نیارم ......... و من ال... توفیق!

((خدمت دوستان نظرگذارنده در این مطلب: خب دیگه ، زنگ تفریح بسه ، نظر سنجی رو غیر فعال کردم، پاشید برید سر درس و مشق که خانم معلم گفته امتحانای سخت سخت قراره بگیه!!! ۱۲/۱۰/۹۱ ......... عمو سعید))

 

وقایع اتفاقیه................. The END!

فوووووووووووووووووت! فوووووووووووووووووووت! ههههههههااااااااااااا...........قیژژژژژژژژژژژژژ ، قیژژژژژژژژژژژژژ! Uh! تمیز شد! چه گرد و خاکی گرفته این وقایع اتفاقیه............

خب ، یک دو سه آزمایش میشه........ یک دو سه ......... سلام .... لام ..... لام ...... لام....... إکو زیاده ، کمش کن .... ن ..... ن .....ن........

خیل خب! درست شد مثه این که.......

سلااااااااااااام وقایع اتفاقیه! دوست خوبم ، چگونه ای؟ تو این مدت که به غیبت کبری رفته بودی خیلی اتفاقا افتاده اما حیف که نبودی و ندیدی و ننوشتیشون تا ملت ببینن و بخونن و بخندن و تو نظرات بهت گیر بدن که چرا بودی و دیدی و نوشتیشون!........ اما ملالی نیست ..... امروز اومدم تا دوباره گرد از چهره ی غبار گرفتت بگیرم تا در گمنامی و فراموشی از بین نری و یه اختتامیه ی باشکوه واست بگیرم.......... پسسسسسسس........... این تو و این هم اختتامیه ی وقایع اتفاقیه!

سلاااااااااااام بچه ها ، همکلاسی ها و دوستان عزیز..... حالتون چطوره؟ مثه این که این مدت که نبودیم خیلی بهتون خوش گذشته....اما نگران نباشید، خودتونو واسه یه حالگیری اساسی آماده کنید....

 یادمه بچه که بودم یه بار با یه آجر زدم تو سر یکی از بچه های اقوام تا ببینم دور سرش از اون ستاره ها و پرنده ها میچرخه یا نه!!!! تازه هی چند بارم پشت سر هم این کارو کردم ، چون هرچی میزدم هیچ اتفاقی نمیوفتاد!!!! بعدنا دیدم این سنت حسنه رو خیلی ها هم به روشها و شیوه های گوناگون انجام میدن! عین استادای الان! عین جزنی و جزنیها که با یک بار کوبیدن آجر (توهین)  تو سر آدم دلشون خنک نمیشه و هی چند بار و چند بار این کارو تکرار میکنن تا شاید دلشون خنک شه و تا  اون پرنده ها و ستاره ها رو رو سر آدم ندیدن دست وردار نیستن ، اما باز خیالی نیست......... فقط باید بدونن که یک روز اون آجره دست ما هم میوفته ! بله نیما خانم ......

خب ، این پدر سوخته ها رو که ول کنیم میرسیم به وقایع اتفاقیه ی خودمون...... تو این شماره با وقایع اتفاقیه سفری خواهیم داشت به آینده تا ببینیم بالاخره به سر بر و بچه های کلاس مهر 89 چی میاد؟!!! چرخی خواهیم زد در کلاس پروفسور بابازاده و خاطراتی رو از ماجراهای "من و حراست"! واستون نقل خواهم کرد . همچنین با پیش گویی های "سعیداموس (بر وزن نوستراداموس)" همراه خواهیم شد و در آخر هم در فتوگالری وقایع اتفاقیه مجموعه ای از سوژه های کلاسی رو از نظر خواهیم گذراند.

این شما و این هم "وقایه اتفاقیه............The END "

ادامه نوشته

وقایع اتفاقیه ای در راه است .....

دوستان سلام ، شرمنده بازم مزاحم میشم. دلم نیومد این وقایع اتفاقیه رو که با عشق به وجود آورده بودمش!!! و با ناز پرورشش داده بودم رو همین جور به امون خدا ولش کنم ، فلذا تصمیم گرفتم علی رغم مشکلات فررررراوان یه اختتامیه واسش بنویسم..... تو این دو سه روزه با کلی عکس و مطلب آمادش میکنم. در ضمن یه خبر دیگه: این صندلی داغ هم آماده س ، متنشم نوشتیم ، هر موقع شهریار صلاح دونست میذارتش رو وب.

آها ! این تبریک تولدهارم قرار شد خانوم هاشمی زحمت بکشن همشونو بنویسن. البته باید یکی از بچه هارو باهاش صحبت کنم تا به کمک خانوم هاشمی بیاد.

خب ، اینم از این! بعد نگید سعید نامرد بود وسط کار ول کرد رفت!